fredag 22. august 2008

Sushi Tokyo



Sted: Sushi Tokyo ligger i Kirkeveien 51, veldig sentralt på Majorstuen. Lokalet er delt opp i to etasjer, der den nedre etasjen huser sushibaren. Stilen er uformell, de har grønne plastduker på bordene, og alt tilbehøret til sushien og de andre rettene står fremme. Helt ok stemning, selv om det var litt rotete der i går.

Meny: Dette er et sted som tar sushi på alvor. Her får man sashimi-menyer, sushi-menyer, maki og futomaki. I tillegg har de et utvalg suppper og varmretter. Gjestene spiser både sushi og varmretter her.

Pris: Rettene er forholdsvis billige, og det er god valuta for pengene. Liten sushimeny (nedre bilde) koster 85 kr, medium sushimeny koster 115 kr (øvre bilde).

Mat: Jeg bestilte liten sushimeny, som slettes ikke var så veldig liten. Sushibitene var på størrelse med pekefingeren min (!), og jeg måtte spise hver bit i to tygg (helst tre, men det er enda vanskeligere å få til). Risen i min sushimeny hadde varierende kvalitet. I noen biter var den veldig god, i andre var den middels (litt klumpete og tørr). Fisken hadde også noe varierende kvalitet. Overraskende nok var det laksen som føltes litt senete, særlig i makibitene. Tunfisken var virkelig utsøkt, det samme var kveiten (som er favorittfisken min, både i sushi og ellers!). Scampien var også god. Som bonus var en av makibitene en tempuraroll (kanskje noe de hadde til overs?). Jeg syns de var litt knipne på ingefæren (som jeg elsker å spise mye av), men når de hadde så mye av det andre kunne jeg tilgi dem dette.

Konklusjon: Gå på Sushi Tokyo hvis dere vil bli mette av et sushimåltid! Det ble i allefall jeg! Det er god mat, fantastisk mye av den for prisen, det ligger sentralt (og jeg syns jeg leste noe om en studentrabatt, men den blir kanskje ikke så hardt annonsert?) Jeg sier ja! Dette innbyr til gjentagelse. Kanskje i helgen, når de har stor kunderulering er best.


Info:
Sushi Tokyo
Kirkeveien 58
Bestilling: 22 60 09 09
Åpent man-lør 12-23, søn 12-21

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nå må jeg bare kommentere fordi jeg har bodd i oslo i to dager nå og prøvde sushi for aller første gang idag (og jeg sa Nam selv om den kom fra Deli Deluca) så dette var bare helt fantastisk! tenk ju.

Eva sa...

Ingrid, da bør du prøve en ordentlig restaurant. Når risen er varm og deilig klebrig, og fisken er perfekt temperert. Himmel!

Elisabeth sa...

Åh, Eva! I dag spiste jeg GOD sushi! Japo Sushi ligger i Frognerveien, omtrent tjue meter bortenfor Solli Plass på høyre side, og det var litt dyrt i forhold til stedene du har anmeldt men DU GODE GUD så himmelsk fisk de hadde der! Jeg liker at bitene er små nok til å ta i ett jafs, da, for da slipper man å spise så uelegant. Spiste Dagens 3 (12 biter, kr. 127,-), og nam nam nam. Vanvittig deilig laks spesielt. Har vi en sushideit en gang, eller?

Eva sa...

Ja! Definitivt sushideit! Bare si når så er jeg sikker ledig :) 12 biter til 127,- er jo slett ikke verst!