torsdag 30. juli 2009

Sommerskuffelser

Sommeren har regnet bort. Jeg hadde håpet at det skulle være fint nå, i andre halvdel av juli, slik det pleier å være, men det ser ut til at sommeren er over for denne gang. Halvannen uke i slutten av juni var alt vi fikk. Jeg blir så vemodig av å tenke på dette. Alle de fine sommerkjolene henger ubrukt i skapet, og jeg ifører meg grått og svart, piffet opp med fine smykker. Men hva hjelper det når det føles som begynnelsen av oktober? Det hele får meg til å føle at Norge ikke er et blivende sted. Men det er det jo i grunnen. Man må bare skaffe seg fritidsbolig et sted det faktisk blir sommer. Provence eller Toscana er gode kandidater. Men først må jeg bli rik.

Jeg har ikke følt meg inspirert til noe matlaging heller. Når man har sommerjobb fra 8-16 og det er grått og nesten mørkt når man går fra jobben, uteblir lysten til å trylle frem aromatiske curryer eller friske salater av sommerens grønnsaker. Jeg får bare lyst til å spise chips og se på tv. Men i dag har jeg en plan - jeg skal lage søtpotetfalaffel. Det blir spennende. Jeg skal ta bilder og matblogge og være lykkelig og sommerlig og prøve å gjøre det beste ut av denne nitriste dagen.

Hva er dine forslag til aktiviteter når det er oktober i juli?

Ingen kommentarer: