mandag 8. september 2008

New Anarkali

I de siste ukene har jeg vært mye ute og spist. Men siden det ikke var sushi har jeg ikke surret meg til å anmelde og poste bilder. Jeg tenkte jeg allikevel kunne gi et lite referat fra mine restaurantopplevelser i Oslo, så kan dere tilgi meg mangelen på bilder.

New Anarkali - Indisk - Grünerløkka

Min kjære og jeg var sultne. Vi ville ut og spise for en billig penge - og vil ville gå (fra Sagene). Etter en rask titt på internett konstaterte vi at New Anarkali virket som et godt forslag. Vi trasket oss nedover løkka, alle de snobbete hipsterne som satt og så og ble sett på alle utestedene (det er visst yrende folkeliv på løkka uansett hvilken dag og tid på døgnet det er snakk om). Så kom vi omsider frem - stedet ligger nesten helt nederst i Thorvald Meyers gate. Vi kom inn i et lokale som var så eksotisk at det nesten var ekstremt. Mørkerødt, gull, bronse, store vannpiper og jegvetikkehva. Jeg syns det skapte stemning! Servicen var litt treg, men vi fikk deilig pappadum med to sauser, som vi knasket i oss mens vi ventet. Jeg bestilte kongereker i spinatsaus (189,-), og min kjære gikk som vanlig for lam (185,-)(dette gjør han alltid på indisk/pakistansk restaurant). Maten var god, det er alltid så gøy med chutney og andre deilige sauser. Og så til kronjuvelen på dette stedet - nanbrødet var så ferskt og mykt som overhode mulig. Helt fantastisk - rett fra ovnen! Nam!

God mat, akseptabelt prisnivå, trivelig stemning - og så nanbrødet da!

Ingen kommentarer: