søndag 24. mai 2009

Pasta med paprikasaus



I dag ble det pasta alla Pioneer Woman, men den ble modifisert fra forrige gang, slik at den ble litt mer slik jeg liker den. Jeg har erstattet fløte med lettrømme, og jeg har tilsatt chiliflak og ekstreme mengder med pepper. Prøvde også å ha i litt sitronsaft, og det kan bli godt men gir et helt annet inntrykk enn det jeg ville ha.


Pasta med grillet paprika alla Pioneer Woman

Til to

2 store røde paprika
2 ss pinjekjerner, ristet
3 fedd hvitløk, finhakket
1 liten løk, finhakket
2 ss lettrømme
Masse salt og pepper
250 gram pasta

Varm opp grillelementet i ovnen (jeg hadde på 250 grader) og rens og del paprikaene i to. Legg dem i et ildfast fat på øverste rille og grill til de er svarte. Slik så mine ut.



Rist pinjekjerner mens paprikaene er i ovnen. Når du har tatt ut de grillede paprikaene kan du dekke dem med aluminiumsfolie så de blir lettere å skrelle.

Sett over pastavannet. Skjær løk og hvitløk så du har det klart til etterpå.

Skrell paprikaene og putt dem i en blender/foodprocessor/miks dem med en stavmikser til det blir en jevn masse. Tilsett halvparten av pinjekjernene og blend videre til det blir jevnt. Dette tar ikke lang tid.

Surr hvitløk og løk til de blir myke og gjennomsiktige. Ha i paprikapureen og stek på lav varme mens pastaen koker. Tilsett salt og pepper.

Rett før pastaen er ferdig ta sausen av varmen og tilsett lettrømmen gradvis (så den ikke skiller seg). Bland godt og smak til med salt og pepper etter eget ønske. Bland pasta og saus i pannen.

Servér med resten av pinjekjernene, parmesan og en frisk urt. Jeg hadde basilikum for hånden. Velbekomme!


Ingen kommentarer: