lørdag 15. november 2008

Salg på Ringstrøms antikvariat



Ringstrøms antikvariat flytter, så de holder salg i november. Jeg vet ikke hvor lenge det varer men i dag var det 10 kr per bok, og posesalg med 50 kr per pose. Jeg kjøpte de ovenviste bøkene.

Ib Michael - Kilroy Kilroy. Jeg liker Ib Michael. Jeg har tidligere lest Atkinsons kino og Prins.

Maria Gripe - Agnes Cecilia - en selsom historie. Åh, en favoritt fra barndommen. Som jeg elsket denne romanen, den er virkeling helt vidunderlig, slik jeg husker den. Det føles godt å ha en slik trofast venn. I tillegg er det gammel innbinding. Jeg har ikke alltid sansen for nyutgivelser med fryktelig moderne forsider.

Comenius - Verdens labyrint og hjartans paradis. Comenius var en grepa kar. Han hadde gode ideer om det meste, og han er en foregangsmann i pedagogikken. Jeg tenkte den ville være nyttig.

Hroar Dege - fra mitt blå kjøkken. Jeg falt for denne boken fordi den så morsom ut. Jeg gjorde noe jeg ikke pleier - nemlig å bla i den. Jeg prøver å øve opp mine bla-egenskaper. De begynner så smått å utvikles. Det virket som en lyst og anekdotisk kokebok. Kan hende jeg legger ut et lite fragment hvis det er morsomt nok.

Tron Soot-Ryen - Hjelp! -Hva skal jeg spise?! Need I say more? Om tilsetningsstoffer og slikt.

og til slutt, en liten perle

Gayelord Hauser - Friskere - gladere. Hiii! Fra 1953! Gayelord!


Det er to navn som dukker opp i nye bøker om jorda, om mat og im helse, og det er irlenderen Robert McCasrrisons og den pakistanske Hunzastammens. Ja, og så hunzarottene. La oss se litt på hva disse meget omtalte emnene har å si for dem personlig, og særlig hvordan hunzarottene kan hjelpe dem med å bli friskere.

Hunzarottene!

De friske rottene var gomodige, de underernærte ble onskapsfulle.

Ja. Da var det bare å ikke være underernært da.


4 kommentarer:

Tove sa...

Agnes Cecilia er fin! Og Hjelp! Hva skal jeg spise burde alle lese.

Anonym sa...

Viltilosloviltilosloviltiloslo!!! Hvorfor har de ikke saanne salg naar jeg er der?? Huuuuulk. Jeg vil fraatse i billige boeker, jeg ogsaa.

Jørn Roeim sa...

De to nederste bøkene har jeg.

Eva sa...

Hva syns du om dem, theme melk?