onsdag 18. februar 2009

Mitsu kafeteria



Sted: Mitsu selger sushi og baguetter, en interessant kombinasjon. Det er et forholdsvis lite lokale, helt nederst i Møllergata. Men det har koselige bord, og veggene er dekorert med enorme bilder av harmoniske, japanske hager. Dette er visstnok det eneste japanskdrevne stedet i Oslo, og jeg mistenker dem for å ha en mer spennende meny for japanere.

Meny: En forholdsvis liten meny, med ulike sushi-menyer og et utvalg makiruller. Ikke det mest spennende jeg har sett.

Pris: Prisene er forholdsvis lave, slik som de gjerne er på de stedene jeg går. Jeg bestilte sushi-meny medium, som kostet 115,- kr, for 7 biter nigri og 4 maki.

Mat: Hm. Min kjære var overbegeistret og kalte sushien en høydare. Jeg er ikke helt enig. Jeg syns risen var for søt, bitene var for store, fisken var for kald og skåret i lite innbydende biter. I tillegg er ikke presentasjonen noe å skryte av, makibitene falt nesten av tallerkenen. Dessuten falt sushibitene fra hverandre da jeg skulle dyppe dem i soyasaus. Nei, dette var ingen høydare. Fisken var vel forsåvidt fersk nok, men jeg har smakt bedre. Kamskjellet var godt. Jeg begynte å lure på om jeg hadde misforstått konseptet med sushi, og om risen virkelig skal være så søt, men jeg tror ikke det.

Konklusjon: Jeg hadde veldig høye forventninger til dette stedet, for jeg har lest veldig mye bra om det på nettet, men jeg må inrømme at jeg ble skuffet. Mat, pris og lokale var helt ok, men jeg tror ikke jeg vil besøke Mitsu igjen, med mindre noen gir meg en veldig veldig god grunn. Nei, gå heller på et av de andre stedene jeg har skrevet om. Tempura shrimp makien på Bamboo er beyond himmelsk.

Mitsu kafeteria
Møllerveien 42
Tlf: 22 11 03 30

Ingen kommentarer: