fredag 17. april 2009

Smoothie

Ja, da har jeg også kastet meg på smoothiebølgen. Men folkens, ikke kjøp ferdigkuttet, frossen smoothiefrukt, det er veldig lite økonomisk. Bedre å kjøpe frisk frukt, så kan man velge selv hva man vil gjøre med den, hvilken blanding man vil ha, og så rekker det mye lenger. Men ha for all del frossne bær av forskjellige slag, og isbiter tilgjengelig.

Jeg pleier å variere litt om jeg gidder å ha i yoghurt eller ikke, særlig siden jeg ikke tåler melkeprodukter sånn kjempegodt (det ville dere aldri gjettet med all den osten og fløten jeg bruker i maten min, håhå!). Jeg syns det blir like godt uten, bare litt annerledes.




Ikke helt iskrem

en moden banan
4 ss yoghurt naturell
1-2 dl juice of choice
frossne kirsebær etter smak
eventuelt 1 ts sukker

Blend!

Hvis juicen du bruker ikke er så veldig søt kan det være nødvendig med litt sukker/honning/sirup.

Ingen kommentarer: