torsdag 9. april 2009

Seks små spørsmål

Via Hjartesmil


1. kva er ditt absolutt sterkaste barndomsminne? (heilt konkret kva du gjorde og korleis det lukta n som var der)

Oi, denne er vanskelig. Jeg har veldig mange sterke barndomsminner, jeg kan ikke bestemme meg for ett. Jeg husker alle de gangene jeg hadde migrene på skolen, hvor tungt det var å komme seg hjem. Den deilige, kjente lukta av å endelig være hjemme, i fred. Den svale luften og hvor godt det var å legge seg på siden med øret ned mot skinnsofaen og høre på knitringen. Jeg pleide å tro at å lytte til den knitringen kunne lindre smerten, og det tror jeg den gjorde.

2. kva er ditt absolutte favorittplagg og kvifor?

Jeg merker nå at jeg har avlært meg å knytte meg til ting. Jeg tror ikke jeg har noe spesifikt favorittplagg. Bortsett fra kanskje blomsterkjolen min, den elsker jeg. Får håpe den passer i år.

3. favoritt-høgtid og kvifor?

Det må i grunnen være påsken. Fordi det har pleid å være tiden jeg reiser for å møte familien min, og det er så hyggelig med stor påskelunsj påskemorgen, med egg og masse deilig mat. Og påskemorgen slukker tross alt sorgen. Dessuten skal man ikke kimse av store kartongegg fylt med godteri (hos meg var det alltid av en eller annen uforklarlig grunn bridgeblanding og M-sjokolade).

4. favoritt-mat?

Hva skal jeg svare på dette? Noe jeg kunne spist ut i evigheten? Jeg må nevne tre ting: Sushi, risotto og nesten alle potetretter.

5. om du skulle fått ei tatovering, kva skulle det vore av og kvifor?

Nei,det vil jeg ikke ha. I noen form. Hvis noen hadde tvunget meg hadde jeg valgt tegnet for steinbukken, fordi det er litt nøytralt. Halvgamle damer med feer på puppen er ikke helt min stil.

6. beskriv rommet ditt i eventyr-form

Det var en gang et lite rom, i et lite hus ved en liten elv og en skog. Rommets vegger bar et kongelig tapet i lys beige farge, og vakre bilder. Det sto et stort skrivebord i tre på dette rommet, og sengen var i messing med gullkuler på sengegjerdet.I tillegg var det en stor bokhylle som rommet menge skatter, og en kommode med mange vakre ting på.

Ingen kommentarer: