torsdag 22. mai 2008

Nigella frister i allefall meg!




Jeg har mange kokebøker. Det har jeg nevnt før. Men Nigella Lawsons kokebøker er nok mine favoritter, (selv om hun har mange kjøttoppskrifter som jeg ikke lager).


Jeg sitter og blar i hennes bok "Forever Summer" og lar meg friste av hjemmelaget iskrem, sjokoladepavlova, karamelliserte appelsiner med gresk yoghurt, sitronriskrem med ferske bær... Åh, jeg får lyst til å lage alle disse deilige sommerdessertene med en gang!


Men det får bli en annen gang. Jeg kan forresten legge til at alt jeg noen sinne har laget fra Nigellas kokebøker har vært helt fantastisk godt og havnet på repertoaret mitt på et blunk. Selv om jeg syns hun kan bli litt over-the-top i tv-programmene sine. Litt mye fingerslikking, stønning og bruk av ordet voluptuous. Men ... jeg må jo innrømme at oppskriftene hennes er så gode at hun fortjener det.

Ingen kommentarer: