mandag 12. mai 2008

Jeg baker brownies

På søndag hadde vi våre hyggelige naboer på besøk, og jeg bestemte meg for å lage brownies i den anledning. Jeg pleier nemlig ikke å bake kaker bare for meg selv og poeten. Men med et glimrende påskudd satte jeg i gang med Doble Sjokoladebrownies fra Den lille store kokeboken, som har voldsomt mange dessertoppskrifter. Jeg syns resultatet ble litt vel sukrete, men det kan ha noe med min modifisering av oppskriften å gjøre. Derfor skal jeg ikke gjengi den her.

Jeg måler opp smør og sjokolade. 130 g av hver. Mmmm..

Og jeg hadde på meg en av mine yndlingskjoler, som jeg føler meg bittelitt husmorete i. Jeg endte opp med å ta på meg forkle etter hvert, men det er ikke verdt å ta bilde av.


Sjokoladen og smøret smelter sammen i vannbad. Dette skulle jeg hatt en metallbolle eller en glassbolle til, men så langt har jeg ikke kommet i kjøkkenekviperingen.


Og så var sjokolade - og smørblandingen i røra med resten av godsakene.


Og kakerøren viste seg å være svært mishandlende overfor min stakkars slikkepott.. Jeg får skaffe meg en ny i morgen.







Ingen kommentarer: