onsdag 30. september 2009

Slottsparken Café & Lunch



Sted: Slottsparken Café & Lunch ligger (ikke overraskende) like ved slottet og parken og Slottsparken trikkestopp. Det er et bitte lite hull i veggen med en bratt trapp og ca tre bord i overetasjen. Sushibaren ligger på gateplan. Jeg tror dette hovedsaklig er et sted for take away-lunsj og kaffe for kontorene som ligger i nærheten (inkludert USAs ambassade).

Meny: Stanard meny hvor du kan velge mellom liten, medium og stor, pluss enkeltbiter. De har baguetter og kaffe i tillegg, så vidt jeg kunne se.

Pris: Her er det veldig billig, særlig hvis man velger å ta med seg maten. Laveste prisnivå for denne typen sted. Jeg bestilte en liten sushi og en misosuppe og betalte 112 kr. Og jeg spiste på stedet.

Mat: Sushien kom forholdsvis raskt, og som vanlig på billige sushisteder lå bitene ferdig skåret opp i kjølemonter (er det et ord?). Laksen og tunfisken var gode og friske, men kveitebiten var dessverre litt seig. Det er synd for det pleier å være en av favorittbitene mine. Ingefæren var litt i tørreste laget, men helt grei.

Konklusjon: I Oslo sentrum er det veldig vanskelig å få god og billig mat, syns jeg. Da kan Slottsparken Café og Lunch være et godt alternativ med god sushi til en billig penge. Ikke akkurat et sted å valfarte til, men absolutt et greit alternativ.


Flerbruksspisepinner i aluminium (?) gir miljøvennlighetspoeng.

Info:

Henrik Ibsens gate 4, Oslo
Bestilling: 22 83 05 88

Ingen kommentarer: