onsdag 25. mars 2009

Matblogger jeg leser II

Ikke alle disse er helt nyoppdagede, men jeg serverer allikevel et lite utvalg, sånn at dere kan kose dere med en fest for øye og fantasi mens jeg prøver og feiler på kjøkkenet mitt. Det har blitt en del av det i det siste. Have I lost my touch? Håper ikke det.

Lottie + Doof - en nydelig, minimalistisk matblogg som har vidunderlig fristende retter. Har ikke laget noe herfra ennå, men jeg er sikker på at alt er deilig!

Smitten Kitchen
-vakre bilder, fine oppskrifter og morsom tekst. Jeg liker at denne damen også presenterer oss sine mislykkede matlagingsforsøk, selv om det ikke er så mange av dem, og de ikke er så mislykkede. Kudos til henne!

Lekkermunn - en norsk blogg for gourmeter og lekkermunner. Vakker og minimalistisk med deilige oppskrifter og gode tips.

The Kitchen Sink - søte Kristin fra Chicago driver denne morsomme og fine matbloggen, der hun tar fine bilder (merker at matbloggere er opptatt av foto), lager morsom og helt sikkert god mat, og har en historie som følger med hvert innlegg. Jeg tror dette kanskje er min favoritt av de ovennevnte bloggene, på grunn av retter som denne, denne og denne. Jeg har ikke laget noen av dem, men gosh, det har jeg tenkt til! Jeg lover å rapportere.

The Wednesday Chef - En inspirerende og søt matblogg skrevet av Luisa Weiss fra New York, med mange fine historier og beretninger om rettenes tilblivelse, og oppskrifter som ser herlige ut. Fine bilder har hun også. Fra hennes blogg har jeg laget denne retten, og den ble veldig god. Og den har inspirert meg til å ovnssteke masse masse broccoli i tide og utide. Men seriøst. Så godt!

Så slå dere løs og bli inspirert!

2 kommentarer:

Lotte sa...

Wow! Omtrent alle disse skal lagres i favoritter! ;)

Eva sa...

Hehe, de er i mine favoritter :)