tirsdag 8. februar 2011

Ferdigvare

Jeg er så sulten og jeg har lyst på relativt sunn mat (fisk) som er rask og enkel å lage. Jeg har ikke tid til å gå i en butikk med ferskvaredisk! (Det ville selvsagt tatt mye mindre tid.) Så da går jeg for denne her. Kapteinens fylte torsk med hollandaisesaus. En klassiker. Den har vært i frysedisken så lenge jeg kan huske. På pakken står det at den "er laget av førsteklasses råstoff" (bra ordvalg, råstoff). Da antar jeg at det er førsteklasses

"Torskefilet 42 %, vann, mel (hvete-, ris-, mais-), vegetabilsk olje, margarin (veg.olje, vann, salt, emulgeringsmiddel (E471), sitronsyre, aroma, vit.A), salt, stivelse, modifisert stivelse, eggeplommepulver, sitronjuice, myseprotein, helmelkpulver, gjær, sukker, druesukker, emulgeringsmiddel (E472e), smaksforsterker (E621), stabilisator (E464), krydder (bl.a gurkemeie) og farge (E160a)"

de har tilsatt her, og at i allefall stabilisatoren er av ypperste klasse.

Jeg var sulten. Jeg tenkte ikke. Rene laksefileter fra findus kostet 88 kr og dette mølet kostet 34,50, og da gikk jeg for den billige varianten fordi jeg er fattig student. Aldri mer.

Ingen kommentarer: