lørdag 25. august 2012

Øverst på menyen

 Siden jeg aldri har blitt intervjuet eller kontaktet av noen aviser eller matblader (hint hint) tenkte jeg at jeg kunne intervjue meg selv. Jeg tar utgangspunkt i den siste siden i bladet Maison Mat og Vin. Jeg oppfordrer alle som føler seg kallet (og/eller oversett) til å ta samme enquete i kommentarfeltet, eller kopiere til sin egen blogg. Enten hele eller bare det dere syns er gøy/relevant å svare på. (P.S: Jeg er ikke bitter altså. Ikke i det hele tatt.)

Kilde
REISE:
Dit jeg drar for å spise: Italia Etnisk favorittkjøkken: Japansk, Thailandsk, Italiensk Hotell jeg gjerne bor på: Sheraton Warszawa Godt marked: Borough Market i London Kjøper jeg med hjem fra reise: Oster Mest eksotiske matminne: En perfekt modnet fersken på en strand på Kypros




DRIKKE: 
Kilde
Favoritt tørstedrikk: Vann Favorittøl: Kozlak fra Amber bryggeri Favorittdrink: White Lady og Journalist Bar jeg gjerne besøker: Gaasa Favorittkombinasjonen av mat og drikke: Hvitvin og sushi











MAT:
Livrett: Fersk, grillet havabbor Beste matminne: Min første middag på Brasserie France Favorittkrydder: Chili Beste hverdagsmat: Laks med fancy kompost Skeier jeg ut med: Gjærbakst Min matfilosofi: Enkel, sunn og miljøvennlig mat Spiser jeg aldri: Agurk i noen form, kjøtt Lager jeg oftest: Pai Rareste jeg har spist: Risotto med eple, karri og egg Favorittrestaurant: Brasserie France





BORD:
Står alltid på mitt bord: Salt Setter jeg stemningen med: Stearinlys og fine servietter Prikken over i'en på bordet: Duk! Drømmegjester: Nigella Lawson og Heston Blumenthal, de kunne laget maten






KJØKKENUTSTYR:

Kilde
Favorittredskap: Food processoren min Klarer meg ikke uten: Teskjeer. Jeg elsker å bruke dem til alt, spesielt til frokostspising. Beste utstyrstips: Ha så lite du klarer, ønsk deg så mye du kan. På ønskelisten: En jerngryte, en mandolin, en fancy kakeform formet som et slott Siste loppisfunn til kjøkkenet: Tallerkner Favorittkokebok: Står mellom Nigella Bites og  River CottageVeg Every Day!

Kilde

Ingen kommentarer: